tisdag 4 augusti 2009

Jag tippar Friidrotts VM här i rubriken, vi tar inga medaljer...

Rubriken säger väl allt? Mitt älskade friidrottslandslag är på dekis för tillfället. Ingen Klüft, Kallur och nu heller ingen Olsson.

Truppen är uttagen och den ser ut så här:


Damer:
Emma Green, höjd
Helena Engman, kula
Anna Söderberg, diskus
Sofia Larsson, diskus
Jessica Samuelsson, sjukamp
Nadja Casadei, sjukamp
Cecilia Nilsson, slägga
Ulrika Johansson, 3 000 m hinder

Herrar:
Johan Wissman, 400 m
Mattias Claesson, 800 m
Mustafa Mohamed, 3 000 m hinder
Per Jacobsen, 3 000 m hinder
Linus Thörnblad, höjd
Alhaji Jeng, stav
Jesper Fritz, stav
Michel Tornéus, längd
Magnus Arvidsson, spjut
Nicklas Wiberg, tiokamp
Daniel Almgren, tiokamp
Robert Kronberg, 110 m häck
Jonas Lohse, spjut

Anmärkningsvärt är att SM ettan Filip Nossmy inte blev uttagen utan SM tvåan Robert Kronberg?

Lite kan jag i och för sig tippa. Wissman blir utslagen i semin, Emma Green går vidare till final (men tar ingen medalj), Jeng eller Fritz tar sig vidare till stav-finalen, Anna Söderberg hamnar på 13 plats i diskus-kvalet (dvs. missar finalen med en placering), Linus Thörnblad klappar ihop osv.

Men jag är öppen för förändringar ta gärna en medalj eller två. Det gör inget.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter som mycket kvalificerade tips faktiskt... Trist att det antagligen inte går bättre. Vi kan ju alltid hoppas på Musse men han lär jus om bäst bli 5-8.

Hannah sa...

nu har det härt absolut inget med sport att göra, men jag letade info om Warehouse 13. jag har precis börjat titta på den, det har sänts sex avsnitt och syfy har en kind-of-hit där. tror jag. kollat in den?

andros sa...

Warehouse 13? Inget jag direkt har hört talas om men när jag läser in mig på serien vill jag minnas att jag har hört talas om den tidigare.

Kanske något att se då, eftersom att jag är väldigt svag för sådana här serier. Jag antar att den påminner lite om Eureka, om du har sett den?

Hannah sa...

jag har bara sett ett par avsnitt av Eureka, jag satt faktiskt och...ehem, fick första säsongen hemskickad till mig =)

Warehouse 13 är rätt lättsmlt underhållning, den största behållningen är faktiskt att den är en smula rolig. jag är fast i den i alla fall, jag gillar upplägget, skådisarna är faktiskt riktigt bra och även om det kan bli en aning tramsigt ibland är det skön underhållning.

inte så att jag skulle missa Doctor Who för ett avsnitt av W13, men ändå.

andros sa...

Ja konkurrensen i den genren som både Doctor Who, Eureka och Warehouse 13 ingår i (vi har även klassikern Red Dwarf och Lexx mfl.) har alltid varit stark.

Alltså scfi-fi serier med etiketten komedi/mörk komedi.

Är du också ett Doctor Who fan? :)

Hannah sa...

oh, jag är ett fanatiskt fan av nya serien, de gamla säsongerna har jag inte sett mer än ett par avsnitt av. synd att den inte har fått något större genomslag i sverige, skulle säsong två med david tennant börja sändas skulle svenskarna sitta bänkade, det är jag övertygad om =)

andros sa...

Ja de var synd att SVT inte fortsatte sin sattsning på Doctor Who, en säsong blev det bara. Sedan flöt det ut i sanden. Det var ju tal om att det skulle visas i någon annan kanal men än så länge ser det dystert ut.

SVT har ju också klantat bort Star Trek Enterprise när de valde att inte sända de två sista säsongerna (eller om det var den sista bara?).

Torchwood då. Har du sett den serien?

Hannah sa...

Star Trek har jag faktiskt inte sett ett avsnitt av, det är något med den serien som gjort att jag inte känt något sug. vad det är vet jag inte, dock.

självklart har jag sett Torchwood, jag betade av de första säsongerna på en helg. älskade senaste säsongen, även om jag blev arg på RTD för att han dödade en av mina absoluta favoritkaraktärer.
nu håller jag tummarna för att det blir en säsong till.