tisdag 20 januari 2009

TV-krönika: 20 januari 2009

* Jag har nämt det tidigare att jag är smått allergisk mot alla former av galor (förutom om det handlar om tv och film - vad tror ni egentligen om mig!) men "Idrottsgalan" brukar jag försöka följa. Mest på grund av Robert Gustafsson, hans Per Gessle-imitation hade väldigt många billiga skämt och just peningkåta-Gessle körde han redan i början av 1990-talet i "Glenn Killing i manegen". Men det jag garvade mest åt var när han drev med hans frisyr:

-Vet tant att det är hög volym där inne?

Som sagt väldigt billigt men det är nog fler än jag som har småfnissat år Gessles tantfrisy han envisas att ha år efter år.

Annars var det flera värdiga vinnare, Jonas Jacobsson, Thomas Johansson och Simon Aspelin... Charlotte Kalla tog hem Jerring-priset och inte Zlatan som det hade snackats om i förhand, inte heller Rolf-Göran Bengtsson som skulle kuppa sig in i toppen lyckades och tur var väl det.

Och det snackas ofta om förbisedda vinnare de som skulle ha vunnit men som inte gjorde det. Nu har både Tony Richardsson vunnit och både golf- och hästsporten fått sitt. Men NHL-svenskarna då? När är det deras tur? Det är snudd på skandal att de aldrig vinner tycker jag. Skärpning!

Inga kommentarer: