fredag 13 juni 2008

TV-krönika: 13 juni 2008

* Visst hade det sina likheter och alla andra pratade om det men jag är inte mycket för att rätta mig in i ledet om jag inte kan hjälpa det, men... "Sugar Rush" har en hel del likheter med "Fucking Åmål" - så är det bara. Agnes med familj påminner en del om Kim Daniels med familj och Elin har sina likheter med Maria "Sweet" Sugar. Men på andra ställen är de miltals från varandra. Där "Fucking Åmål" går på halvfart är "Sugar Rush" som ett sockerrus, det är mera fräckt och vågat, vilket inte minst märks i inledningsscenen när Kim "borstar tänderna" under täcket" (Vilket osökt leder mig in på den här väldigt bisarra myten: Vagina Dentata (NSFW).

* Den stora behållingen med "Reaper" är förutom Sam Wise som Satan, Tyler Labines karaktär Sock. Tyler har verkligen bemästrat rollen som slacker, han har spelat den rollen i en mängd tv-serier tidigare som: "Invasion" och "Dead Last" för att nämna några.

* Idel ädel fotboll idag för hela slanten. Inga matcher som intresserar mig för tillfället. Även om det är de som spelar idag som vi eventuellt får möta i en kvartsfinal. Annars... "Hip Hip Hora" på TV4+, "Smallville" på TV6. Nu under Fotbolls-EM hade det varit perfekt för TV3 att tablålägga "The Riches" igen för jag vet att jag inte ljuger när jag säger att det är mest män som ser på fotboll och TV3 är en kvinnokanal (även om jag inte gillar idén isig, alltså att TV3 är såpass hårt profilerat som en kvinnokanal) och 1+1 blir 2. If you catch my drift?

Inga kommentarer: