torsdag 12 juni 2008

TV-krönika: 12 juni 2008

* Har precis smällt 2-0 vinsten över trååååååkiga Grekland. Kul att Zlatan fick göra mål. Han är inte direkt min favorit i landslaget men han är fan så bra!

* P1 Sommarpratare tillkännagavs igår under pompa och ståt i direktsänd TV. Vilka som fick äran att prata i år hittar här. Jag ser direkt ett par favoriter: Fredrik Lindström, Jonas Wahlström, Dolph Lundgren(!), Annika Norlin och David Batra. Men det finns många fler som jag skall försöka undvika att lyssna på men vilka de är avslöjar jag inte.

* Fotbolls-EM stjäl mycket av programtiden på TV4 så man får förlita sig på de andra kanalerna om man vill se på (bra) tv-serier som gårdagens "Big Love" - fortfarande en lysande serie! Chloë Sevigny som Nicki Grant är verkligen het.

* Tonårsdekadens i form av "Sugar Rush" på SVT2 eller slackers i form av "Reaper" på Kanal 5? Vad väljer du?

* "Ville Nieminen - född att spela hockey" (R) Olustigt dålig TV. Vad vill de egentligen säga med detta?!

* Stoppa FRA-lagen! - Stoppa STOREBROR!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att se att du hjälper till att få folk att få upp ögonen för den skrämmande FRA-lagen. Får verkligen hoppas att det blir ett nej och vi kan fortsätta att få bo i ett någorlunda fritt land efter den 18/6.

andros sa...

Ja jag tror inte att folk riktigt förstår omfattningen av FRA-lagen som är på väg att klubbas igenom.

Men nu är det visst någon som har stämt FRA för att de har lagrat data om 100 icke terrormisstänkta personer. Uppenbart att det är bara för att jävlas, med tanke på hur tätt inpå den 17 juni detta händer.

Men inte mig emot ;)