tisdag 31 juli 2007

Topp 10

Listan till vänster är uppdaterad nu för första gången på ett par veckor. Bara så ni vet det.

1. Weeds (NY)
2. Life on Mars (1)
3. My Name is Earl (5)
4. Veronica Mars (2)
5. Psych(7)
6. Battlestar Galactica (6)
7. Jericho (NY)
8. Stargate Atlantis (8)
9. Epitafios (4)
10. Torchwood (NY)

Mycket nytt och mycket humor. Precis som jag vill ha det nu på sommaren. Weeds fortsätter att leverera, Andys föreläsning om onani för Shane är det bästa hitintills i denna säsong av Weeds. My Name is Earl kör med repriser hela sommaren men det är väl värt att se en gång till speciellt med tanke på att jag inte har sett alla avsnitt ännu. Veronica Mars missade jag förra veckan likaså Jericho och Epitafios och halva Battlestar Galactica. Det får bli bättring denna vecka.

Jesus Camp som jag har skrivit om tidigare repriserades i söndags. Fortfarande lika angelägen och skrämmande. Vem har sagt att vi skall vara rädda för muslimer? Det är knäppgökarna på andra sidan Atlanten som jag börjar oroa mig för. Allsång på Skansen har jag inte följt med denna sommaren tackvare den Elake Kocken som krockade med Allsången de första avsnitten. Och sedan har jag inte haft ro i kroppen att sitta och se 1 timmes sjungande med sveriges kändisar på första parketten. Jag får se om jag tittar på det ikväll.

Glöm inte att Little Britain, säsong 3, har reprisstart ikväll 19:30 på SVT2! Yeah i know... don' like it...

Inga kommentarer: