måndag 29 januari 2007

Life on Mars - Ashes to Ashes

Jag har nyss sett på det tredje avsnittet av Life on Mars, den underbara tv- serien om hur det är att åka tillbaka till 1970-talet med allt vad det innebär. Jag gillar verkligen Life on Mars, huvudrollsinnehavaren John Simm i rollen som Sam Tyler gör ett bra jobb även om polischefen Gene Hunt spelad av Philip Glenister är ett strå vassare.

Och Annie Cartwright(bilden) som spelar Liz White är också underbar, hon har en speciell utstrålning som är svår att sätta ord på. Ytterliggare en sak som gör serien bra är musiken det bästa av det bästa från 1970-talet finns med i serien.

När jag läste dagens Aftonbladet fick jag reda på att serien bara kommer att sändas i två säsonger och att en spinoff redan är på gång, Ashes to Ashes.

Ashes To Ashes is set in the 1980s and is due to feature some cast members from
the original show, if it gets the go-ahead.


Ashes to Ashes är liksom Life on Mars ett namn på en David Bowie låt. Jag tycker att det är bra att serien bara skall gå i två säsonger, Sam Tylers vara eller inte vara år 2006 är inte trovärdigt hur länge som helst. Britterna är bra på det sättet, att inte dra ut för långt på serier. Pang i bygget sändes bara i 12 avsnitt, The Office blev bara 2 säsonger långt plus en julspecial, Mr. Bean gjordes i 13 avsnitt en film plus ett par småsketcher. Kort är gott tycker britterna, jag håller med!

Läs mera om Ashs to Ashes här och om nedläggningen av Life to Mars här.

Inga kommentarer: