fredag 30 september 2011

Tankar om tv-hösten 2011 del 1

Nu har den börjat. Den efterlängtade tv-hösten - som enligt min mening är starkare än dess motsvarighet på våren - med alla möjliga och omöjliga premiärer och nystarter.

Har är en lista på vad jag hoppas ha tid med i höst:

Gamla serier:

"2 1/2 men" - jag har aldrig varit förtjust i denna serie egentligen. Den bara är en serie som visas på TV6 så fort man knäpper över till den kanalen. Men Ashton Kutchers inhopp är fullkomligt lysande! Inte någon serie jag tänker följa men det är större risk att jag fastnar framför den om den råkar visas där (TV6).

"An Idiot Abroad 2" - samma älskvärda klantskalle, Karl Pilkington, men med lite nya premisser. Istället för att resa runt för resandets skull betar han av en såkallad bucket-list. Alltså sådana saker som man måste göra innan man dör ungefär som Erik & Mackan gör.

"Supernatural" S08 - den åttonde säsongen alltså. Jag har redan sett det första avsnittet och blev halvt om halvt besviken. Det förmodade destruktiva början-på-slutet av säsong sju tog en paus och det känns som om det blev ännu en omöjlig twist. Men "Supernatural" brukar inte göra någon besviken så jag ser fram emot fortsättningen.


Nya serier:

CW, generellt - CW har spottar ur sig nästan alla premiärer innan de andra fyra stora ens har börjat. Men inget lockar direkt. Visst så måste jag se Sarah Michelle Gellars "Ringer" och "The Secret Circle". Men det finns en hel hög med serier som känns viktigare att se så här i början.

Terra Nova - jag har med flit försökt att glömma bort denna serie, undvikit trailers och handligen läste jag förvisso när jag först hörde talas om denna serien men det är lite luddigt om vad premissen var. Detta gör att peppen blir skyhög!

Inga kommentarer: