fredag 9 september 2011

Kristallen 20:00 TV3

Ikväll är det alltså dags för Kristallen-galan, då Sveriges bästa program och programledare skall utses. Här tippade jag om hur jag tror att det kommer att gå. Men en sak har jag inte gett mina fem cent om, nämligen kategorierna som vi tittare har chans att rösta på: Årets sport-tv profil, Årets manlige programledare, Årets kvinnliga programledare och Årets program.

De nominerade är:

Årets sport-tv profil

André Pops SVT
Frida Nordstrand Viasat Sport
Peter Jihde TV4


Årets manlige programledare

David Hellenius TV4
Erik & Mackan TV6
Filip & Fredrik Kanal 5
Micke Lejnegard SVT


Årets kvinnliga programledare

Anne Lundberg SVT
Gry Forsell TV4
Renée Nyberg TV3
Sofia Wistam Kanal 5


Årets program

99 saker du måste göra innan du dör TV6
Mästarnas mästare SVT
Nittileaks Kanal 5
Solsidan TV4


André Pops tar hem sporten. Viasat Sport har jag inte så jag kan inte uttala mig om Frida Nordstrand och Jihde... är Jihde. Erik & Mackan har varit mina favoriter ända sedan de dök upp i rutan, de kommer säkerligen att få stryk av Micke på SVT men jag håller ändå på dem. Gry Forsell har varit med i mängder av program under året och henne gillar jag så hon får min röst, svårare än så är det inte.

Årets program blir desto svårare, "Solsidan" var lite väl mycket av allt under säsong 2 (jag hoppas verkligen att säsong 3 och 4 inte blir för galna). Erik & Mackans 99 saker var visserligen kul men jag kan ändå inte glömma Ingemar Stenmark i "Mästarnas mästare" som får min sista röst.

Vill du rösta? Gå hit för att ta reda på hur du skall göra.

Inga kommentarer: