onsdag 24 februari 2010

The Ricky Gervais Show S01E01

Det är synd och skam att jag redan har hört alla radioprogram, podcasts etc. som Ricky Gervais, Stephen Merchant och Karl Pilkington har gjort. Jag är avundsjuk på alla som får uppleva Pilkingtons dårskap för första gången – det säger jag från hela mitt hjärta, för gemenskapen dessa tre herrar mellan är något utöver det extra.

Och det ser ut på följande sätt: Gervais, uppbackad av Merchant, ställer dumma frågor till Pilkington som svara ärligt på dem hur dumma de än må vara. Allt är rakt igenom ärligt upplagt och inte till för att driva med Pilkington. Går de för långt ryter han ifrån, men han vet samtidigt innerst inne att det är han som är navet och utan honom skulle det inte alls bli lika spektakulärt.

Animeringen har jag inget emot. Den är enkel och fokuserar på ansiktsrörelsern (eller i Pilkingtons fall frånvaron av dem). De små inslagen som knyter samman historierna de berättar är alltid träffsäkra och lättförstådda.

Så... missa inte denna pärla för allt i världen. Är du det minsta road av Gervais humor så är detta ett måste!

Inga kommentarer: