måndag 23 november 2009

TV-krönika: 23 november 2009

* Kanal 5 skall ha cred för att de fortsätter med sina nya säsonger på en gång. Man slapp vänta på både den nya säsongen av "Supernatural" och "Ugly Betty" (det finns säkert ett par till exempel). Annars brukar uppstyckandet av säsonger sluta med att man visar 2/3 i första vändan och efter ett par månader den sista 1/3 som kan bestå av såpass få avsnitt som 3-4 stycken.

* Jag förbannar mig själv över att det är så gjort att den teven jag tittar minst på även är den som kopplad till mitt Canal Digital-abonnemang. Igår tex. upptäckte jag att BBC Lifestyle kör "Come dine with me" ursprunget till vårat "Halv åtta hos mig" - som en parantes kan jag nämna att det ärt väldigt lik våran version, men istället för fyra deltagare är de fem.

Vad det lider så skall jag nog skippa Boxer tillförmån för Canal Digital.

* Ikväll: "Ullared" och premiären på "Melrose Place" på TV400.

Inga kommentarer: