torsdag 27 november 2008

TV-krönika: 27 november 2008

* Tillbaka efter en dryg veckas blogg- och tv paus (alltså "paus", någon måtta får det väl ändå vara...). Mycket har säkert hänt i tevens underbara värld. Får bli att skumma av det viktigaste under resten av veckan (förvänta er inget ViV inlägg).

* Det som har bitit sig fast mest på näthinnan under denna veckan är nog ändå Kanal 9:s dokumentär, "Usa:s mest hatade familj" om familjen Phelps och deras 70 lärjungar/familj som utövar en form av av moment-22 religion - "ju mera hat vi får desto mera hatar vi tillbaka". Med risk för att bli utkastad från blogspot tänker jag inte uttrycka mina innersta tankar om denna sekt.

* "Dirty Sexy Money" börjar hetta till lite nu. Men det känns lite hopplöst. Att bli fast i denna serie, ännu mera än vad jag är just nu, känns som att kasta pengarna i sjön. Serien är ju nedlagd. Snyft.

* Ikväll: "Himmel över Berlin", detta måste vara bland den mest vedervärdiga smörja som jag någonsin har sett. Minns fortfarande med skräckblandad förtjusning (så här i efterhand - då det begav sig var det bara skräck) hur mina föräldrar hyrde denna film på video i slutet av 1980-talet och stängde av den redan efter 10 minuter. Det var nog Bruno Ganz och längden på filmen som lockade till en hyrning. Ganz hade ju gjort en hel del bra roller genom åren och en över 2h lång film - snacka om valuta! Trodde vi ja...

Det får bli "Ice road truckers" på Tv4 istället.

Inga kommentarer: