Visar inlägg med etikett tv om tv. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tv om tv. Visa alla inlägg

torsdag 25 oktober 2007

Full rulle i rutan!

*Det har hänt en hel del i tv-världen. Som jag redan har sagt har tv-links.co.uk kastat in handduken och den sidan är redan saknad av många mig inkluderat.

*Aftonbladet TV7 har blivit uppköpt av C4 partners som också äger TV8. Min kommetar är att Aftonbladet blev alldeles för styva i korken tiden omkring TV7:s start. Stora upplagor stora vinster, lyckade sattsnigar. Nu föll korthuset. Mest saknad i rutan blir nog väderpresentatören Ola " jag säger vänster om väster, höger om öster, upp om norr och ned om söder" Lustig. Också kanske känns det lite surt att Läget inte sänds längre.


* TV om TV "avslöjade" igår att SVT skall visa HBO:s Tell Me You Love Me 2008.


*Alla vi som skulle kunna offra ett finger eller två för att få se TV4 Sci-fi får nog vänta ett tag till på den kanalen. TV4 sattsar på en matkanal istället.

torsdag 27 september 2007

TV om TV går på Kristallengalan

Gårdagens TV om TV var nog kvällens höjdpunkt. Eva Nazemson som alla känner vid det här laget som hon som spydde i TV4s Nattliv gästade programmet och gav sin syn på det som inträffade. Ett par punkter reddes ut: Nej hon har inte fått några nya programledarjobb erbjudanden och den där skånska dialekten som många har hängt upp sig på är bara en del av hennes (o)vana att härma dialekter.

Men det allra roligaste var nog inslaget från Kristallengalans efterfest, när ett antal överförfriskade kändisar stod och svajade betänkligt och när grabbarna körde den klassiska higschoolfilm grejen. När man tar en sak, förslagsvis något som man äter eller som i detta fallet en alkoholmätare, och kör ner det i kalsongerna (i smyg) för att sedan få folk att stoppa det i munnen. Jag vet inte om det inslaget gjordes efterhand men Chrille Andersson sa att det här kommer han att få skit för imorgon. Peter Jihde hade visst redan uttryckt sitt missnöje.

torsdag 20 september 2007

Myggan och TV om TV

Då var då äntligen premiären av Myggan avklarad. Ett njaa... får den serien av mig. Visst var det chockerande och visst skrattade jag högt när Bengt Magnusson visade fittan på slutet. Men handlingen var alldeles för rörig och Fredrik och Filips animerade alteregon kändes onödiga, tillsammans med et par scener. Men de skall ha cred för att de gör vuxentecknat. Det har aldrig hänt tidigare i svensk television.

Idag var det passande nog äntligen reklam för Boston Tea Party, inte den reklamen där de har lösmustasch och äter fläskfile (bilden) utan reklam från studion där programmet skall hållas med expertpanelen skymtandes i bakgrunden. Och även info om vad de skall prata om i det första programmet finns att tillgå på Kanal 5:s text-tv. Helt plötsligt känns Myggans njaa... helt ovesäntligt. Det är Boston Tea Party som blir deras bästa program iår.

Att TV om TV hade premiär igår var en nyhet för mig. Ny bättre tid (onsdag 21:55, istället för fredagar vid halvtolv snåret) inte lika mycket dösnack, ny studio och intressanta gäster. Nu kanske man skall börja titta på TV om TV igen. Synd bara att det krockar med Studio 60 on the sunset strip och Myggan, men man kan inte få allt.



(bild via kanal5.se)