Om rubriken verkar vara lite luddig, här kommer ytterligare en omformulering: "Sommartablån är den där lustiga kusinen som kommer på besök från landet och som har urusel musik- och filmsmak"
Det är likadant varje år. Kanalerna letar fram de program och tv-serier som de blev pålurade att köpa efter ett par glas mut-bubbel på den senaste tv-mässan. Det är sommriga deckare, repriser, klämkäcka lek- spel och sjungprogram på utomhusscener (istället för som på hösten då de tar plats inomhus), repriser, tv-serier - som för visso är bra - ...men som kanalen i fråga inte har mycket till övers för och så att säga "rear" ut de när ingen ser, repriser och sa jag repriser?
Men jag måste erkänna att det har blivit bättre med åren. Kanal 5 har en väldigt stark tablå nu i sommar. Helt i klass med övriga året. Eller vad sägs om "Greek", "Friday Night Lights", Psych" och "Fringe"? Samtliga tv-serier har nya säsonger som inte har visats förut.
Vad TV4 skall visa i sommar blir jag inte klok på. Kanal 5 och SVT har alltid varit bäst på och först med att samla ihop sina sommarprogram/tv-serier på ett och samma ställe så att man kan ha koll på dem. Men TV4? Ja... Det enda jag vet säkert är att jag skall se på "Harper's Island" som efter mycket om och men börjar sändas den måndagen den 29 juni 23:40(?) varje mån-tors. Det blir en höjdare!
TV3 smyger också lite med sin sommartablå. Men "Pushing Daises" 21 juni 19:00 är givet. Annars är det rätt tunt på TV3. TV6 kan man alltid lita på, ja alltså att de visar någon halvtaskig tv-serie som bara fick en säsong eller någon dålig sci fi-serie. Samma sak gäller SVT, "Big Love" hade varit en perfekt sommarserie att visa. Men nej inte det heller.
Visar inlägg med etikett sommaren 2009. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sommaren 2009. Visa alla inlägg
onsdag 10 juni 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)