Jag tittade inte på Ståupp, de höga förväntningar sprack redan efter ett par minuter. Publikens pinsamheter gör mig olustig. Stand Up Comedy har inte gjort sig bra i tv sedan Adde, Lennie, Babben & co (no phun intended) härjade som värst i rutan under slutet av 1980 talet början av 1990-talet. Ståupp är bara några snäpp bättre Stockholm Live.
Det svarta hålet som suger upp all min tilltro till mänsklighetens sett att se på humor tänker jag inte ta upp mera än vad som ryms i denna långa mening.
Grotesco, jag stämplas hellre som en humorbefriad idiot än att sätta mig in i vad som är roligt med Grotesco. Skulle kanske fungera bättre ensam i tablån utan bihanget som följer halvtimmen före.
Studio 60 on the Sunset Strip, det började så bra. Proffsigt. Träffsäkert. Välspelat. Men jag orkar inte längre. Min hjärna är alldeles för slö för att ta in denna series genialitet klockan 10 på kvällen.
Boston Tea Party och Myggan har fått en redan delad nation ännu mera delad i frågan: Är det för mycket Filip och Fredrik på teven? Boston Tea Party är det bästa de har gjort på väldigt länge, mest tack vare Superfemman kanske, men det de gör nu är ändå bra mycket intressantare än vad 100 Höjdare del 47 är. Myggan däremot lyckas inte gå hela vägen.
Jag gjorde ett val för ett par månader sedan att jag skulle koncentrera mig på Bonde söker fru framför Ensam mamma söker. Bönderna var till en början intressanta. Men sedan när deras tilltänkta respektive presenterades då var det kört. 15 minuters klubben in da house!
Jag skulle slutligen vilja tacka Claire, Hiro, Isaac, Mica, Niki och de andra hjältarna. Ni räddar verkligen mina onsdagar.
Visar inlägg med etikett ensam mamma söker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ensam mamma söker. Visa alla inlägg
torsdag 8 november 2007
måndag 3 september 2007
ID, Sjukhuset och Ensam mamma söker
Jag missade halva första avsnittet av ID och även det andra avsnittet, men reprisen snappade jag upp. Nu efter 1 ½ avsnitt kan ge det det en mera rättvis bild. Det är alldeles för dåligt. Deltagarna känns mera som inhyrda skådisar, för inte beter sig vanligt folk sådär? Var är den försynte lite blyga mannen/kvinnan som lägger pannan i djupa veck och funderar en stund över vem som kan vara präst? Nej skrik, gap, yviga gester och ett jävla klängande och klättrande på Hans Fahlén.
TV3:s Sjukhuset är riktigt bra. Jag har läst många andra som har kommenterat serien med orden: Att ingen kom på detta koncept tidigare. Och jag håller fullständigt med. Intressanta personer med allt ifrån de sköna lirarna Irfan, Marvin och Thomas till Överläkaren Urban och sköterskorna Lotten och Anngela. En serie som man kan titta till då och då utan att missa för mycket, för handligen är på riktigt och när det är på riktigt händer det inget som sträcker sig som en följetong över ett par avsnitt.
Till sist Ensam mamma söker. Det är vid en första anblick inget Bonde söker fru, men vilken kopia blir lika bra som orginalet? En hyfsad bra serie med stor potential, men det är lite svårt att säga mera om programmet efter ett avsnitt.
TV3:s Sjukhuset är riktigt bra. Jag har läst många andra som har kommenterat serien med orden: Att ingen kom på detta koncept tidigare. Och jag håller fullständigt med. Intressanta personer med allt ifrån de sköna lirarna Irfan, Marvin och Thomas till Överläkaren Urban och sköterskorna Lotten och Anngela. En serie som man kan titta till då och då utan att missa för mycket, för handligen är på riktigt och när det är på riktigt händer det inget som sträcker sig som en följetong över ett par avsnitt.
Till sist Ensam mamma söker. Det är vid en första anblick inget Bonde söker fru, men vilken kopia blir lika bra som orginalet? En hyfsad bra serie med stor potential, men det är lite svårt att säga mera om programmet efter ett avsnitt.
Etiketter:
american idol,
ensam mamma söker,
sjukhuset
fredag 24 augusti 2007
Svenskt på teve i höst, del 9: Ensam mamma söker
Även del nio i min serie om svenska (oftast nya) program kommer från TV3, och programmet heter Ensam mamma söker. Självförklarande titel efter det populära Bonde söker fru konceptet. Vi får möta singelmammorna Susanne, Lenita och Veronica i jakten på den rätta. Läs mera om serien på TV3:s Ensam mamma söker sida.
Tipsa om serien kan jag göra men jag skall nog inte se på den utöver det första avsnittet. Men vem det det kanske är jättebra? I vilket fall som helst så ser jag mera fram mot en ny säsong av Bonde söker fru.
Tidigare delar:
Svenskt på teve i höst, del 1: Videokväll med Luuk
Svenskt på teve i höst, del 2: ID
Svenskt på teve i höst, del 3: Andra Avenyn
Svenskt på teve i höst, del 4: Första, andra, tredje!
Svenskt på teve i höst, del 5: Filip och Fredrik
Svenskt på teve i höst, del 6: Idol 2007
Svenskt på teve i höst, del 7: Sjukhuset
Svenskt på teve i höst, del 8: Nyberg & Törnblom
Tipsa om serien kan jag göra men jag skall nog inte se på den utöver det första avsnittet. Men vem det det kanske är jättebra? I vilket fall som helst så ser jag mera fram mot en ny säsong av Bonde söker fru.
Tidigare delar:
Svenskt på teve i höst, del 1: Videokväll med Luuk
Svenskt på teve i höst, del 2: ID
Svenskt på teve i höst, del 3: Andra Avenyn
Svenskt på teve i höst, del 4: Första, andra, tredje!
Svenskt på teve i höst, del 5: Filip och Fredrik
Svenskt på teve i höst, del 6: Idol 2007
Svenskt på teve i höst, del 7: Sjukhuset
Svenskt på teve i höst, del 8: Nyberg & Törnblom
Etiketter:
bonde söker fru,
ensam mamma söker
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)