söndag 8 januari 2012

Mitt allra första blogginlägg om TV från 2005-07-08

En tripp down the memorylane så här på den tidiga söndagseftermiddagen.

###

London MTV

Vad skall man säga? Ja jag vet inte...
Men varför? Det kan man undra...
Sorgligt är det iaf. Nu till något roligare! MTV. Den senaste tiden har jag hört att många förståsigåare har klankat på MTV för att de inte är orginella längre. De vill att det skall gå tillbaka som det var för 20 år sedan när MTV startade. Orginellt. Nyskapande. Men jag säger nej. Varför skall man gå tillbaka till den tiden? Då för 20 år sedan när musikvideor nästan var ett nytt fenomen gick MTV i spetsen, för det fanns iprincip bara MTV som visade musikvideor. MTV var nyskapande och plantskola för artister då, nu är det bara en massa kommersiellt tjafs, säger vissa. Men nu finns det en massa andra kanaler som visar musikvideor och en himla massa radiokanaler som framför ny och ickekommersiell musik som MTV (ibland) gjorde för 20 år sedan. För att inte tala om internets möjligheter för att sprida musik. Nej fram med mera knäppa program på MTV de ser man ju oftast inte på andra kanaler än MTV :) Mina favoriter är helt klart:

The Osbournes
Jackass
Viva La Bam
Dirty Sanchez
Wildboyz
Newlyweds
Meet the Barkers
Beavis & Butthead
SpongeBob Squarepants
Pimp My Ride
Chapelle Show
The Ashlee Simpson Show
Cribs
My Super Sweet 16 Okej det kanske blir lite väl mycket shower men vad fan vill jag lyssna på musik sätter jag på P3, Radio Match eller Energy :)

###

Nu drygt 6½  år senare verkar det mest förvirrat. Vad ville jag ha sagt egentligen?

Inga kommentarer: