fredag 4 februari 2011

TV-krönika: 4 februari 2011

* "En idiot på resa" är en av de få serier på mycket länge som håller att se igen såpass kort efter tid efter första gången jag såg den. Det har inte hänt sedan jag vet inte när. Och det är mycket glädjande att en andra säsong är på gång och att den ser lite mera annorlunda ut jämfört med den första säsongen.

* Annars är torsdagar rätt andefattiga tv-dagar. TV4:s "Sveriges värsta bilförare" krockar med "Landskampen" på TV3. "Antikrundan" puttrar i och för sig på och "Hemliga prinsessor"är rätt okej. Men 20:00 på torsfagskvällen har sett roliga ut förr om åren.

* Ikväll... har jag stora förhoppningar på säsongsfinalen av "The Legend of the Seeker". TV6 fortsätter att visa serier som tilltalar mig på fredgaskvällarna, serier som många rynkar på näsan åt. Sci-fi, fanasy, äventyr mm. Jag gillart!

Annars är det rätt tunt. Jag kommer i vanlig ordning svära över att "Modern family" inte sänds 21:30 utan efter "Let's dance" 22:55. Visst var "Parlamentets" nylansering förra veckan en frisk fläkt men det knäpper inte, på långa vägar, "Modern family" på näsan.

1 kommentar:

Anonym sa...

var det sista stargate universe för säsongen?