onsdag 15 december 2010

TV-krönika: 15 december 2010

* "The Deep" på TV3 igår var hyfsat spännande. Jag får vibbar av "Avgrunden" och de få tillfällen då "Threshold" briljerade samt även lite "Invasion". James Nesbitt (Kalla fötter, Jekyll), Minnie Driver (The Riches) och Goran Visnjic (Cityakuten) är alltid sevärda men den övriga ensamblen är inte lika bra.

Antonia Thomas som jag har lärt mig att gilla via "Misfits" och de övriga yngre förmågorna ombord på ubåten Orpheus känns malplacerade. fast det kanske är för tidigt att döma ut dem så här inledningsvis.

* Även "Vem tror du att du är?" går från klarhet till klarhet. Den amerikanska och brittiska versionen är bra mycket bättre än den svenska mellanmjölksvarianten. Igår handlade det om Jerry Springers mor- och farföräldrars förflutna som fångar i koncentrationslägren. Både gripande och intressant.

* Annars är det trevligt att "Musikhjälpen" har dragit igång igen. Detta är enda gången då tv på radio verkligen fungerar fullt ut.

* Idag: "Nurse Jackie", Dawn Porter-dokumentären på Kanal 5 och kanske framförallt "Star Trek: Voyager" vars slut (som är ikväll) jag har missat att se hela tre gånger. Det är dags att se vad som händer med strandsatta Voyager - även om jag redan vet hur det slutar...

Inga kommentarer: