måndag 4 oktober 2010

Shit My dad Says S01E01

Kortfattad handling: Henry får sparken från sitt jobb och återvänder till sin far Ed för att få hjälp. Något som han verkligen inte vill med tanke på sin fars egensinniga karaktär. En tv-serie baserad på Justin Halperts populära twitter-flöde.

Själv är jag inte bekant med Justin Halperts Twitter och hörde först talas om honom när det framkom att det skulle göras en tv-serie på hans Twitter-flöde. Jag är därför inte bekant med vad som har skrivits där. Det kanske är roligt, vad vet jag? Svårt att säga när tv-serien inte är något vidare.

Jag hade ändå rätt stora förhoppningar på denna serie. Dels för att William Shatner skulle spela rollen som fadern Ed och dels för att det var en väldigt originell idé. Dessa både saker stämmer fortfarande. Shatner är den enda ljuspunkten i denna serie, en sådan välmeriterad skådis som han är samtidigt som han bjuder på sig själv (som i slutet av avsnittet). Då kan det liksom inte gå fel? Men det gör det ändå.

Visst, som jag nämnde är Shatner lysande med de skämt han får att jobba, till och med de såkallde pappaskämten (som vi alla vet är rätt pinsamma och mestadels humorlösa) genomför han med bravur med men de övriga skådespelarna är inte lika skarpa. Jonathan Sadowski känns alldeles för neurotisk i son roll som Henry och brorsan och svägerskan känns väldigt genomskinliga.

Nästan ett måste för alla som gillar William Shatners one-liners (under 140 tecken långa) för alla andra är detta mest en axelryckning.

Inga kommentarer: