tisdag 10 augusti 2010

TV-krönika: 10 augusti 2010

* Det gäller att gripa efter de små halmstråen. Först fotbolls-VM, sedan friidrotts-Em följt av en stjärnspäckad DN-gala och nu sim-Em - det går utför, oavsett om jag vill det heller inte. Men visst, badkruka som jag är tycker jag ändå att det är hyfsat kul. Och går det bra för Sverige som det gör nu med två brons i lagkappen över 100m så är simning ett hyfsat komplement till all annan sport som jag egentligen håller högre än just nämnda simning.

* Annars satt jag och kanalsökte hela måndagskvällen i väntan på de utlovade Canal+ kanalerna som Boxer skulle fixa (någon gång under måndagen). Än har jag inte fått några nya kanaler. Hoppas på att det är fixat till 17:35 och "Patrick 1,5" Eller åtminstone till 22:00 och till "Changeling". Tur att jag inte är 15 år längre för i så fall hade jag nog legat i fosterställning och gråtit när Canal+ inte dök upp lagom till 00:00.

* Ikväll: "Kobra sommar", SVT har verkligen lyckats med sina sommarsattsningar i år. Både "Uppdrag granskning sommar" och de repriserade dokumentärerna både på SVT.se och på SVT1/2 har varit utsökta, mer sådant!

...annars kommer jag nog mest att sitta och svära över uteblivna kanaler. Tyvärr.

Inga kommentarer: