måndag 4 maj 2009

TV-krönika: 4 maj 2009

* Jonas Gardell och Marilyn Manson var en höjdare. Likaså Bröderna Bacon och Thorsten Flink. Men jag tror nog att kombinationen Martin Sheen och Thomas Wassberg tar priset. Visst kan dessa konstellationer känns lite som effektsökeri men jag köper det så länge som det är så här härligt knäppt.

Det kändes rätt väntat att Thomas Hanzon till slut skulle dyka upp till slut, eller Sven Wolter. Och nu blev det den förstnämnda. "100 Höjdare!!!"-trion med Sten Taxi i spetsen som besökte en porrbutik under "Sexand the city"-turen - ja vad säger man? Magiskt!

Hoppas nu bara att det blir bättre tittarsiffror än förra veckan.

* Ikväll: "H:r Landshövding" med Anders Björck på SVT1. Synd bara att inte Björn Eriksson fick göra något liknande. Han är nog den mest kända landshövdingen i sitt län sett till genomsnittet i Sverige, men nu spekulerar jag bara. Denna högröstade man i sin fula gula kavaj har nog de flesta östgötar sett klippa ett band eller två.

...och premiären på "STCC" (SVT2). Jag måste faktiskt erkänna att jag saknar föregångaren "Race" där de visade klipp från KART-mästerskapet i USA.

2 kommentarer:

Sofia sa...

kollade på stcc jag med :)

andros sa...

Med tanke på namnet på din blogg förvånar det mig inte :)