lördag 27 oktober 2007

Åtta chanslösa TV-program

Jag viker mig under grupptrycket. älskade dumburk blev bloggutmanad och tvbloggen.com hänger på med var sin lista: ett och två.

1.
Ettan är inte just ETT program det är en företeelse. Svenska tv-galor. Alla former av program där något skall delas ut eller pengar skall skänkas bort går fet bort. I det första fallet är det klubben för inbördes beundran. I det andra fallet när vi uppmanas att skänka pengar eller skaffa fadderbarn, visst är det behjärtansvärt att skäna en slant eller två. Men upplägget med ett par tråkiga skådisar (oftast Maria Lundqvist) som drar tråkiga skämt tilltalar mig inte ett dugg.

2.
Även den andra punkten är inte just ett program. Allt som har med barnafödelse att göra, kläms det ut någon ful plattnäst unge byter jag kanal illa kvickt.

3. The Unit
En hel tv-serie där amerikanarna inte gör något annat än att klappa sig själva för bröstet. Fy fan!

4. America's Next Top Model
Jag går inte igång på att ett gäng bitchiga brudar skriker varandra i huvudet. Vill jag ha stora egon och annorlunda personligheter är det bra att knäppa på SVT24 vid lunchtiden, de brukar sända partiledardebatter där.

5. Central skolan
Jag har inte sett ett enda av av Centralskolan, för det har ju itne haft premiär, men en sak vet jag: Jag H A T A R Filippa bark! Detta är en ren diss, men för mig är Centralskolan chanslös.

6. Ranking The Stars
Det gick hyfsat att titta på detta fram tills Andreas Lundstedt kallade tejejerna i panelen för slampor och ålade runt på golvet i någon sorts knäpp parningsdans :S

7. UR
(se punkt 1 och 2) Öppen verkstad för alla som inte fick ett riktigt tv-jobb. Men då och då dyker de upp, morgondagens stjärnor. Men det är inte ofta.

8. Cityfolk
Vem tittar på Cityfolk, gör du det? Men största sannolikhet inte.

Inga kommentarer: