måndag 10 januari 2011

Helt apropå - fortfarande roligt?



Idag visar SVT en hyllning till "Helt apropå" som firade 25 år 2010. Och frågan är om det är lika kul nu som då? "Nöjesmassakern", som också firade 25 år 2010, släppte en samlingsbox ifjol och de flesta skämten där kändes väldigt utdaterade. Det enda som jag fortfarande drog på smilbanden åt var Rattmuffen, men det bara för att det var så bissart.

Jag har en svag känsla av att "Helt apropå" har klarat tidens tand betydligt bättre än deras årskollega "Nöjesmassakern". Barnbarnjournalen, Full & Go och Packad & Glad (YT-klippet) känns aningens roligare än Rulle och Anal magnetism.

Men jag är beredd på att bli väldigt besviken. Vad tror ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Besviken är väl bara förnamnet! Usla intervjuer! För få bra sketcher! Saknade Cecilia Haglund!
Göran

andros sa...

Ja intervjuerna var i det fattigaste laget. Och jag saknade vissa skämt som iaf. jag starkt kopplar ihop med Helt apropå